Det sista från Langkawi

Hejhej!
Idag lämnar vi Langkawi för att bege oss närmare hemåt. Men innan vi gör tänkte vi lämna lite bilder efter oss ifrån vad vi gjort sedan sist...
Vi hyrde bil... tanken var egentligen att hyra moppe men vi fick inte eftersom det bara fanns ställen med 125:or som hyrde ut (sådana som man behöver motorcyckelkörkort för)... Men att hyra bil blev minst lika bra! =)
Vi åkte till ett vattenfall som var väldigt vackert.
Vi begav oss in i djungeln för att nå toppen av vattenfallet som vi trodde skulle vara en vacker utsiktsplats...
Detta var vad vi fann när vi gått i en och en halv timme i spöregn uppför ett berg... stigen tog slut och en skylt mitt i djungeln visade oss att vi nått målet.....
...det var en nitlott insåg vi och på köpet hade vi fått ett tiotal blodiglar som inte ville släppa våra fötter och ben...
Men trots att detta var en ganska tröttsam vandring så skulle vi nog alla gjort om det för det var helt klart en upplevelse.
På vägen hem testade Joesfin att köra för första gången på vänster sida av vägen, det gick jättebra! =)
De övriga dagarna här har vi legat på stranden alla gånger då solen tittat fram. Den har försökt hålla sig i moln mycket men vi har tagit varje chans vi fått =)
En kväll tog vi maschmallows och stearinljus med oss och grillade och myste  på stranden.
Så här såg dagarna ut då det regnade - vi åt flingor och kollade på Pelle Svanslös julkalender.
Vi hittade ett jättemysigt café här på Langkawi som vi blev stammisar på.
Näst sista kvällen köpte vi hemgjorda julkort och juldekorationer av två jättegulliga tjejer.
Langkawi har varit helt toppen och nu går snart vårt flyg så vi hörs mer!
Kramar kramar kramar

Båtturen som gav oss fina bilder

Hej!
Dagen då vi var på filminspelningen träffade vi tre italienska killar som berättade för oss att de skulle iväg på en båttur för att se lite olika sevärdheter här på Langkawi, turistiga saker... så vi tänkte att det kan vara kul.
De tre italienska killarna.
Vårt första stopp var en grotta som var fylld av fladdermöss som hängde i taket. Själva turistattraktionen var att gå i/krypa igenom på vissa ställen i grottan och lysa med en ficklampa upp i taket för att se fladdermössen. Det var helt galet många på ett och samma ställe.
Nästa turistattration var vid en fiskfarm. En bit av farmen var uppbyggd endast för turister vilket i sig var väldigt sorgligt ur fiskarnas perspetiv som får genomgå samma sak dag ut och dag in. Men de behövde iaf inte svälta för de blev ständigt matade av alla turister som kom så det var bland annat vad vi fick göra.
Här håller Josefin i något som hade ett namn och som såg krabbliknande ut under skalet sitt och som simmade upp och ned...
......
Vi fick se örnar som också blev matade.
Sen åkte vi ut på öppet hav vilket var väldigt vackert....
...och så småningom kom vi fram till en strand....
...där vi badade...
...vilket resulterade i tre frusna tjejer på båtturen hem.
Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag tillsammans med grabbarna och det var kul att få se lite mer utav ön Langkawi.
I övrigt  lever vi livet här, vi äter flingor och mjölk varje morgon till frukost och sen går vi till stranden varje morgon som solen lyser. Efter ungefär tre timmar är vi helt slut av värmen eftersom vattnet här är så otroligt varmt. Vi kommer hem och sen har vi några timmar då vi bara brukar mysa och slappa på eftermiddagen innan vi drar iväg och hittar på vad vi känner för att göra den kvällen.
Hoppas allt är bra mer er där hemma! Kramar till er

*** Dagen då vi blev filmstjärnor ***

Hej svejs!
Jag och Josefin låg på stranden här om dagen då en svensk tjej som heter Anna kom fram till oss. Hon kom för att ragga med oss till att vara statister i en tysk film. Vi sa att det skulle ju vara roligt att testa så vi tackade Ja!
På kvällen samma dag gick vi till baren Babylon för att träffa chefen som skulle berätta mer om vad allt handlade om och även knäppa kort på oss alla och skicka till filmteamet för att se om vi blev godkända att vara med som statister. Dagen efter fick vi ett sms om att vi blivit godkända och att vi skulle träffa chefen samma kväll och skriva på papper om tillåtelse att ha med oss i film o.s.v.
Sen var det dagen då filminspelningen skulle börja och vi hade sagt att vi kunde vara med de två dagarna som dom hade frågat oss om. Och vi skulle medta till inspelningen följande:
¤ Finare skor, inte flippflopp
¤ Tre vardagliga men fina klänningar
¤ Badkläder och helst då baddräkt
¤ Smink
Vi skulle bli upphämtade kl 07:00 nära vårt hostel för att bli transporterade till det femstjärninga hotellet "Four Seasons" där inspelningen skulle äga rum. Vi hade fått veta att det skulle hålla på till ungefär kl 14 på dagen och att vi under dagen skulle få vara på hotellet som om vi vore gäster, använda poolen, omklädningsrummen, sola i solstolarna och vi skulle även bli serverade mat under dagen.
Här sitter vi i bilen på morgonen, glada men trötta och helt ovetandes om att arbetet vi signat upp för skulle vara i tolv timmar framöver.
Vi kommer till hotellet och en utav poolerna där första scenen för dagen skulle spelas in. Vi var tydligen sena så vi hinner inte bli informerade om mycket annat än att han som skulle vara ansvarig för oss statister gav oss våra första positioner.  Ida bes ligga i en solstol väldigt när själva kameran tillsammans med en italienare, så antagligen skulle det se ut som att de var ett par och bodde på hotellet. Efter ett tag ber dom henne att flytta närmare kameran och byta plats med italienaren så att hon syns mer i kameran och italienaren mindre.
I samma stund befinner Emma och Josefin sig nere på stranden tillsammans med den svenska tjejen Anna för att se ut som några personer som vandrar på stranden en tidig morgon. Sen bes Josefin att springa mot vattnet så att det blir lite mer rörelse i bakrunden än att vi bara går.
Här är hela gänget statister för dagen. Dom tre grabbarna är italienare och tjejen i grön klänning är Anna, svensken och sist längst till höger står en tjej ifrån Irland.
Här skulle nästa scen äga rum och vi skulle ligga i solstolarna och klassa mest hela tiden. Här spelade dom in en slagsmålscen mellan två "bröder". Vi skulle  agera som de förvånade människorna i bakgrunden som desperat försöker skaffa hjälp.
Josefin tillsammans med han som namnet tillfällit har försvunnit på.... Detta var den näst sista scenen för dagen.
Allting var ganska likt i alla scener för oss, vi skulle finnas i bakgrunden av kamerabilden och röra på oss så att omgivningarna blir levande. Det var samma personer som hela tiden rörde sig i bakgrunden bara det att vi ibland bytte kläder eller satte upp håret i en knut. För vem tänker egentligen på personerna i bakgrunden när man ser en film, det är ju huvudpersonerna man fokuserar på.
Detta var ifrån andra dagen, vi var med i totalt en scen under hela dagen. Vår uppgift var att korsa över denna stengård. Långt där bort i rosa ser man huvudpersonen i rosa skjorta och vita byxor. Hon var fru till någon av bröderna som slogs dagen innan..
Här filmar de nära för att få med alla olika vinklar. I bilen sitter huvudpersonerna.
Efter den första scenen som var den enda för oss denna dag la vi oss i en soffa utanför en av villorna som man kunde bo i på detta hotell. Den som vi var vid och de spelade in andra scenen kostade runt 18000kr och då hade man såklart egen pool :)
Ida och Josefin testade på det rika livet för en kort stund i det vackra badrummet.
Undra om det känns annorlunda att tvätta ansiktet här.... vackert och stort var det iaf :)
Detta var stranden som hotellet låg alldeles bredvid så allting var ju väldigt vackert men man kan ju känna att 100 000 svenska kronor för att bo en vecka på hotell är lite i högsta laget... i alla fall för oss :)
Vi hade det bra och njöt av att få lyxa lite även om dessa två dagar var väldigt långa. Det vart raka vägen hem för att sooooova.
Hörs snart igen! Många kramar ifrån oss

Två intensiva shopp... Kuala Lumpur-dagar :)

Tjabba!

Vi landade i Kuala Lumpur sent på söndagkväll och tog oss till vårt hostel. Det var ett jättemysigt hostel som ägdes av en familj som var väldigt gulliga och hjälpsamma. Vi upptäckte till vår enorma glädje att rummet vi skulle sova i var utrustat med AC, vilket vi hittills inte haft på något rum vi bott på sen Josefin kom. Helt fantastiskt, vi sov därför så länge vi bara kunde, klev upp och åt frukost för att sen gå och lägga oss en timme till :)

Efter det frågade vi oss fram efter dom bästa shoppingdistrikten, det tog oss ett tag men till slut hamnade vi i ett utav Asiens största shoppingvaruhus. Där tillbringade vi såklart resten av dagen :)

Strax innan kvällen var slut var vi på jakt efter en butik vi gärna ville shoppa men istället sprang vi på de kända Twin-towers. Dom var mäktiga att se på kvällen när de var upplysta. Väldigt maffigt.
Kvällen avslutades med filmen ”What´s your number”. Romantisk komedi, den var underhållande och ett väldigt mysigt sätt att avsluta en lång dag på.

Josefin var lite ledsen eftersom hon inte fick något av det hon beställt till bion då alla de grejerna var slut.

Hon beställde Fanta Orange men fick Coca Cola

Hon beställde glass men fick Snickers

Hon beställde saltade popcorn men fick karamelliserade popcorn

---- Men vi hade en trevlig kväll ändå :)

Dagen därpå ville vi bege oss till butiken Forever 21 men inte shoppa så mycket mer än det men när vi väl nådde fram till shoppingvaruhuset kunde vi såklart inte hålla oss från att shoppa ännu mera... även denna dag avslutades med bio. Denna kväll blev det filmen ”In time”, bra film – värd att ses.

Bevis på mer shopping.... vi kunde bara inte hålla oss :)
Såklart blev det ett stopp på Starbucks för att återvinna krafterna för mer shopping.
Tredje dagen skulle vi flyga, men inte förrän kl nio på kvällen. Sista dagen avslutade vår lilla vistelse här i Kuala Lumpur på ett väldigt bra sätt. Se bildbevis på vad dagen innehöll:
Vi besökte det kända KL-tower, 412 meter högt eller något sånt. Det var häftigt att få en överblick över stan och se Twin towers ovanifrån.
Vi besökte också ett litet djurobservatorium där vi fick hålla i diverse djur, bland annat några trevliga men nypiga fåglar :)
Detta var en stor orm....
.....som vi frågade om vi fick hålla i och de som jobbade där sa att det gick bra om vi var alla tre. Den var riktigt tung och slingrig :)
Nu har vi snart rusat ikapp i tid här på bloggen.... för nu har vi rest ifrån Kuala Lumpur och befinner oss på en ö utanför Malaysias västkust som heter Langkawi. Vi trivs och mår väldigt gott :)
Vi hörs inom kort! Massa kramar från oss alla tre

Kuta Beach - kackerlackor och lite mer...

Hej alla där hemma!

Vi vet att det har varit ganska dött på bloggfronten från vår sida och så men här kommer nu ett maraton av bilder och text över vad som hänt den senaste tiden här på resan.

Sista inlägget var ifrån Kuta beach på Bali i Indonesien, ni fick läsa lite kort om det vi gjorde på dagarna men det var inte så mycket bildbevis på det så vi tänkte att här kommer allt på en och samma gång...

BILDER IFRÅN LIVET I KUTA BEACH, INDONESIOEN...

Här ser ni ingången till vårt rum.

Detta var vårt mindre charmiga badrum i en vecka. Inte särskilt modernt men fullt funktionsdugligt.

Denna stackars kackerlacka fanns av Josefin inne på vårt rum och det vart ett kort möte dem två emellan...

Mr. Pancake!! Detta var nog vårt favorit-frukost-ställe här i Kuta beach. Tyvärr innehöll måltiderna ”ganska” mycket socker så vi kände att vi kunde ju inte äta där varje dag...

Efter totalt åtta pannkaksportioner på tre personer kände vi oss väldigt mätta och belåtna. Man fick nämligen en portion gratis när man beställde valfri pannkakstallrik här hos Mr. Pancake – detta tackade vi såklart inte nej till :)

Josefin hade fått för sig att hon ville gräva ner någon utav Emma eller Ida, denna dag blev Emma offer för detta.

Efter förfrågan av Josefins mamma läggs nu denna bild upp :)
Efter stranden blev det dom två sista kvällarna utgång. Dans, dans och mer dans!!
Vi hade det riktigt kul :)
Som sagt mer kommer inom kort om vad som hände efter en underbar vecka i Kuta Beach.
Lev och må gott så hörs vi snart! Kramar

Slappar, slappar och slappar..

Hej svejs!
Det hander inte sa mycket har i Kuta beach mer an att vi just slappar. Vi joggar pa morgonen, ater frukost, gar till stranden, solar och badar, ater mango pa stranden, sen duschar vi och slappar, lyssnar pa musik. Efter det ar det middag och sen Internetcafe. Vi bara njuter :)
Vara dagar har pa Kuta beach ar slappa och ganska lika. Men idag ska vi shoppa efter stranden :)
Njut av det svala och kalla dar hemma for vi bor i en bastu, ingen ac och flakten hjalper inget. Men det finns dusch vilket ar bra och vi slog vart forra boende i pris iaf, nu bor vi for billiga 30 kr per natt.
Vi har det toppen och mar alla bra! Skot om er dar hemma sa hor vi snart av oss med bilder ocksa.
Manga kramar!

Nu är alla flygresor bokade!!

Hejhej hemma!
Har pa Gilioarna har vi nu agnat tva hela dagar at att boka flygbiljetter. Detta var valdigt trottsamt i varmen och det hjalpte inte precis att datorn bara hangde sig och flygbolagens hemsidor var struliga. Darav denna bild..

Men efter mycket moda och slit ar nu alla flygresor bokade tills dess att vi kommer hem......vilket ar....... den 25 november! :)

Sahar ser var resplan ut:
BOKAD PLAN

24 november
Kapstaden - Stockholm
18:55 - 13:20 (25nov)

Gladjen som infann sig nar allt var bokat och klart :D

Vi avnjot sedan kvallen pa en utomhusbio med popcorn och allt :) Vi sag filmen "Rise the planet of the apes". Valdigt mysigt :)

Imorgon lamnar vi Gilioarna och aker till Bali sa nu ar vi pavag ut for att ha en sista kvall pa Gili Trawangan.

Vi alskar er! Hors om ett par dar, kramar!

Allt om Bali hittils...

Hej där hemma!!
Ursäkta oss för att ni inte hört från oss på länge. Vi har haft problem med bilderna igen och sen är vi som ni kanske har hört på en liten ö utanför Lombok i Indonesien utan trafik så det kan förklara saken..
Vi kom iaf hit till Gili Trawangan som ön heter förra onsdagen. Resan var lång för att komma hit men väl värd när vi kom fram för detta är verkligen en paradisö vi kommit till. Underbart :)
Här åker vi färga ifrån Bali till Lombok, den tog 4 timmar.
Ett liten mindre skämt att vi har rullväskor att släpa på i sanden och i träbåten men det var inte så mycket att göra åt. Vi delade iaf på pinsamheten...
När vi nådde Gili Trawangan så möttes vi av det vanligaste transportmedlet man använder här på ön, häst och vagn.
Detta är stranden som vi solat och badat vid varje dag sedan vi kom hit, förutom de dagar vi bränt oss och behövt stanna inomhus :)
Här bor vi i en bungalow för 33 kr per natt/person så det är ju ett väldigt bra pris tycker vi. Men boendet är ju som det är därefter, vi har skjutit ihop två sängar och sover på bredden på dom. Runtom sängen har man plats till att sätta ner foten men inget annat och badrumsgolvet vårat är stengolv med vassa stenar på. Men vi är nöjda för det priset vi betalar och njuter av sol och bad hela dagarna istället :)
En dag åkte vi på snorklingtrip, väldigt kul faktiskt :) Mycket fiska och sköldpaddor fick vi se.
Som ni ser har vi det helt underbart på Giliöarna, vi kommer stanna här tills på lördag innan vi drar vidare. Fortsatt resplan kommer inom kort.
Det var allt från oss för denna gång, datorn har nu hängt sig ett Antal gånger så mer får ni höra och se sen :)
Vi älskar er! Kramar

Josefin har anlänt!!

Godkväll, eller eftermiddag snarare för er :)
Nu har Josefin kommit till Bali och oss!!
Jag och Ida hoppade in i bilen med föraren som skulle ta oss till flygplatsen, vi åkte 12:30 från hostelet, av någon anledning som vi inte begriper oss på, för kl 13: 50 rullar vi in på parkeringen på flygplatsen. Vi hade sagt att Joesfins plan landade kl tre så varför vi skulle vara där en hel timme innan ens planet landat begriper vi inte. Men då fick jag och Ida tid och äta lunch på det hederliga Mcdonalds och dricka kaffe på Starbucks innan vi ställde oss och väntade på Josefin så det var bra. Vi stod ett bra tag och väntade för hon kom inte ut förrän kl fyra men det vart ett glatt återseende. Vi babblade hela vägen tillbaka till hostelet.
Efter att hon anlänt och installerat sig på hostelet begav vi oss ut för att inhandla biljetter för resan till Giliöarna. Vi har nu köpt en tur o retur biljett för oss alla tre för 170kr per person... vi tror iaf att vi prutade till oss ett bra pris för han vi köpte av vart tvungen att ta moppen å höra med sin chef om han verkligen fick sälja biljetterna så billigt. Lurade eller ej, nu har vi biljetter och imorgon kl 09:00 beger vi oss till Giliöarna. Ska bli underbart! :)
Vi mår alla tre bra och ska nu bege oss hemåt för en film eller bara mys innan vi somnar.
Många kramar från Ida, Josefin och Emma

En något försenad uppdatering...

Hej på er!

Som efterfrågat så kanske vi bör skriva på denna blogg (även om jag tror att de flesta som läser redan vet om det) men om någon skulle råkat missa denna detalj så är vi inte längre tre som är ute å reser, Carolina har nämligen begett sig hemåt...eller rättare sagt så är hon redan hemma. Vi åkte åt skilda vägar efter Tokyo. Jag och Ida åkte som ni kunnat läsa om i bloggen till Singapore och sen vidare till Bali medan Carolina åkte hemåt men stannade en kortare tid i Thailand först. Det var efterfrågat att detta skulle meddelas på bloggen så ifall någon har missat detta så har alltså jag och Ida rest själva sen efter Tokyo och Carolina är nu hemma i Sverige igen :)
Nu vet alla, bättre sent än aldrig! :D
Kramar!!

Det svänger fort på Bali

Hej familjen.
Uppdatering! Igår bokades biljetterna och det står nu klart att på tisdag får vår lilla
restrupp ett tillskott i form aaaaaaaaaaaaaaaaaaaav
Josefin Svensson!!
Kl 14:55 kommer hon till Denpasars flygplats, och då står vi där och väntar på henne med en bil
som skjutsar oss tillbaka till Padang bai och därifrån åker vi vidare till Gili-öarna på onsdag!
Så, alla ni oroliga själar (Lena och Pia) - worry no more. När Emma åker hem är Josefin kvar,
med andra ord kommer inte Ida resa ensam (bara lite närmare slutet..:).
Vi är superglada för att hon kommer. Älskar er där hemma. Kram!

Sol och bad och minst två filmer om dagen.

Hejhej!
Det är vår filosofi här på Bali - sol, bad och minst två filmer om dagen :) Idag blev det Lejonkungen 2 och 3. Väldigt kultiverat av oss tycker vi... nä inte precis men det är väldigt skönt att få slappa och bara njuta, ta dagen som den kommer och trivas i varandras sällskap.
Här i Padang bai fortsätter värmen att steka oss, men idag höll sig solen borta till större del. Dock har vi hittar vårt favoritställe här - en vit strand där man kan bada :) Underbart!
Och vågit var det verkligen idag :)
Vit strand och turkost badvatten - man kan inte ha det så mycket bättre :)
Vi njuter och tar det extremt lugnt på dagarna här i Bali. Väldigt skönt och något som vi kan behöva efter Norge i sommar, bara slappa :)
En kort uppdatering detta, nu blir det tillbaka till hostelet för dagens tredje film..
Vi höres snart igen!

KRAMAR

Äntligen ikapp!!

Äntligen har vi landat!
Nu befinner vi oss i Padang bai, vi kom hit igår och har hittat ett bra hostel här, vi har eget rum med toa å dusch och vi bor 20m ifrån havet som vi hoppas att vi kan bada i, ska undersöka det idag :)
Vi trivs och har det så bra, känns väldigt skönt nu att vara på ett och samma ställe en längre tid, vi har detta rum bokat tills nästa tisdag nu, så man kan hinna andas och landa lite och undkomma det mesta krånglet iaf.
Just nu sitter vi på ett cafe, vi vaknade precis och har fått käka lite brunch nu så det var bra. Idag är planen att försöka hitta någonstans för sol och bad och bara slappa och njuta.
Vi mår bra och är äntligen i fas med bloggen igen! Så skönt! :)
Vi hörs snart igen!
Njut av hösten hemma, alla vackra färger, så ska vi ta vara på vår tid här och njuta av sol och bad.
Många kramarSå skön
Så skönt att vara ifatt bloggen igen :)
Vi mår bra och är äntligen i fas med bloggen igen! Så skönt! :)
Vi hörs snart igen!
Många kramar

Efterlängtade Bali

Hej svejs!
Vi har bokat ett hostel långt uppe på norra kustbandet av Bali, långt ifrån civilisation och shopping men med en egen stuga och tillgång till pool och solstolar, helt underbart fint är det. Hostelet ligger bredvid ett risfält och inte långt ifrån havet så vi njuter.
_________________________________________________________
Har tyvärr bara en bild ifrån detta ställe...
Det blev tyvärr så att vi inte kunde bo kvar på detta hostel hela tiden tills Idas kort kommit för de hade fullt så imorgon måste vi flytta härifrån. Vi tänker oss att vi tar oss ner till Padang bai eftersom det är därifrån man tar båten till Giliöarna, som är vårt nästa mål.
Mer info kommer strax :)

Singapore späckad dag

Detta var dagen då vi skulle se så mycket vi bara orkade och hann av Singapore... prioriteringen kan diskuteras...
Vi började iaf vår dag med att sätta oss vid varsin dator och söka på vilka sevärdheter som finns i Singapore. Vi kom fram till att dagens aktiviteter skulle börja med ett besök på den kända "Sentosa Island" som ligger strax utanför Singapore.
Vi begav oss dit i en så kallad gondol, likt dom man åker upp till Åreskutan i Sverige med.
Det var en läcker upplevelse eftersom man fick se lite av stan ovanifrån.
Väl därute tog vi oss till en "Underwater world"... här kommer lite bilder som beskriver det besöket närmre...
Strax innan vi går in till vattenlandet passar Ida på att hålla en orm..
Speciella krabbor
Två sjöhästar, observera att den övre då alltså också är en sjöhäst :)
Undervattenstunnel.
Vi var på en delfinshow inne på Underwater world också..
Inte precis en delfin men denna lilla söta fick också vara med på showen.
När vi kom ut därifrån rann svetten om oss och vi hade båda druckit lite för lite så vi tog oss in mot stan med en varsin Starbucks Coffee-mugg i handen. Väl inne i stan och ett luftkonditionerat shoppingcentrum bestämde vi oss för att fråga någon efter det bästa stället i stan för att shoppa kläder. Vi fick en adress och tog oss tid. Vi tänkte att det kunde vara skönt att vara i kyla ett tag eftersom vi båda var hängiga efter hettan ute på Sentosa Island och sen har vi hört att shoppingen i Singapore ska vara något utöver det vanliga så det blir ju ytterligare ett sätt att uppleva stan på.
Det komiska i det hela och var man kan börja diskutera hur vi prioriterade vår andra och sista dag i Singapore är väl när klockan är 22:00 och vi fortfarande är kvar i shoppingcentrumet. Vi gick runt där, shoppade, klippte oss och trivdes och tänkte inte så mycket på klockan förrän den var 22:00 och vi båda var middagshungriga. Vi åt mat och sen begav Emma sig hemåt för att skypea medan Ida gärna ville se ett känt hotell vid namn Raffles Hotel så
hon gick dit och sen möttes vi upp på hostelet vårt.
Vår sista dag i Singapore vart helt toppen, vi är helnöjda! :)
Imorgon bär det av till Bali och sol och bad, ska bli så skönt det :)
Ha det bra där hemma och ta hand om varandra! KRAMAR