Kuta Beach - kackerlackor och lite mer...

Hej alla där hemma!

Vi vet att det har varit ganska dött på bloggfronten från vår sida och så men här kommer nu ett maraton av bilder och text över vad som hänt den senaste tiden här på resan.

Sista inlägget var ifrån Kuta beach på Bali i Indonesien, ni fick läsa lite kort om det vi gjorde på dagarna men det var inte så mycket bildbevis på det så vi tänkte att här kommer allt på en och samma gång...

BILDER IFRÅN LIVET I KUTA BEACH, INDONESIOEN...

Här ser ni ingången till vårt rum.

Detta var vårt mindre charmiga badrum i en vecka. Inte särskilt modernt men fullt funktionsdugligt.

Denna stackars kackerlacka fanns av Josefin inne på vårt rum och det vart ett kort möte dem två emellan...

Mr. Pancake!! Detta var nog vårt favorit-frukost-ställe här i Kuta beach. Tyvärr innehöll måltiderna ”ganska” mycket socker så vi kände att vi kunde ju inte äta där varje dag...

Efter totalt åtta pannkaksportioner på tre personer kände vi oss väldigt mätta och belåtna. Man fick nämligen en portion gratis när man beställde valfri pannkakstallrik här hos Mr. Pancake – detta tackade vi såklart inte nej till :)

Josefin hade fått för sig att hon ville gräva ner någon utav Emma eller Ida, denna dag blev Emma offer för detta.

Efter förfrågan av Josefins mamma läggs nu denna bild upp :)
Efter stranden blev det dom två sista kvällarna utgång. Dans, dans och mer dans!!
Vi hade det riktigt kul :)
Som sagt mer kommer inom kort om vad som hände efter en underbar vecka i Kuta Beach.
Lev och må gott så hörs vi snart! Kramar

Slappar, slappar och slappar..

Hej svejs!
Det hander inte sa mycket har i Kuta beach mer an att vi just slappar. Vi joggar pa morgonen, ater frukost, gar till stranden, solar och badar, ater mango pa stranden, sen duschar vi och slappar, lyssnar pa musik. Efter det ar det middag och sen Internetcafe. Vi bara njuter :)
Vara dagar har pa Kuta beach ar slappa och ganska lika. Men idag ska vi shoppa efter stranden :)
Njut av det svala och kalla dar hemma for vi bor i en bastu, ingen ac och flakten hjalper inget. Men det finns dusch vilket ar bra och vi slog vart forra boende i pris iaf, nu bor vi for billiga 30 kr per natt.
Vi har det toppen och mar alla bra! Skot om er dar hemma sa hor vi snart av oss med bilder ocksa.
Manga kramar!

Nu är alla flygresor bokade!!

Hejhej hemma!
Har pa Gilioarna har vi nu agnat tva hela dagar at att boka flygbiljetter. Detta var valdigt trottsamt i varmen och det hjalpte inte precis att datorn bara hangde sig och flygbolagens hemsidor var struliga. Darav denna bild..

Men efter mycket moda och slit ar nu alla flygresor bokade tills dess att vi kommer hem......vilket ar....... den 25 november! :)

Sahar ser var resplan ut:
BOKAD PLAN

24 november
Kapstaden - Stockholm
18:55 - 13:20 (25nov)

Gladjen som infann sig nar allt var bokat och klart :D

Vi avnjot sedan kvallen pa en utomhusbio med popcorn och allt :) Vi sag filmen "Rise the planet of the apes". Valdigt mysigt :)

Imorgon lamnar vi Gilioarna och aker till Bali sa nu ar vi pavag ut for att ha en sista kvall pa Gili Trawangan.

Vi alskar er! Hors om ett par dar, kramar!

Allt om Bali hittils...

Hej där hemma!!
Ursäkta oss för att ni inte hört från oss på länge. Vi har haft problem med bilderna igen och sen är vi som ni kanske har hört på en liten ö utanför Lombok i Indonesien utan trafik så det kan förklara saken..
Vi kom iaf hit till Gili Trawangan som ön heter förra onsdagen. Resan var lång för att komma hit men väl värd när vi kom fram för detta är verkligen en paradisö vi kommit till. Underbart :)
Här åker vi färga ifrån Bali till Lombok, den tog 4 timmar.
Ett liten mindre skämt att vi har rullväskor att släpa på i sanden och i träbåten men det var inte så mycket att göra åt. Vi delade iaf på pinsamheten...
När vi nådde Gili Trawangan så möttes vi av det vanligaste transportmedlet man använder här på ön, häst och vagn.
Detta är stranden som vi solat och badat vid varje dag sedan vi kom hit, förutom de dagar vi bränt oss och behövt stanna inomhus :)
Här bor vi i en bungalow för 33 kr per natt/person så det är ju ett väldigt bra pris tycker vi. Men boendet är ju som det är därefter, vi har skjutit ihop två sängar och sover på bredden på dom. Runtom sängen har man plats till att sätta ner foten men inget annat och badrumsgolvet vårat är stengolv med vassa stenar på. Men vi är nöjda för det priset vi betalar och njuter av sol och bad hela dagarna istället :)
En dag åkte vi på snorklingtrip, väldigt kul faktiskt :) Mycket fiska och sköldpaddor fick vi se.
Som ni ser har vi det helt underbart på Giliöarna, vi kommer stanna här tills på lördag innan vi drar vidare. Fortsatt resplan kommer inom kort.
Det var allt från oss för denna gång, datorn har nu hängt sig ett Antal gånger så mer får ni höra och se sen :)
Vi älskar er! Kramar

Josefin har anlänt!!

Godkväll, eller eftermiddag snarare för er :)
Nu har Josefin kommit till Bali och oss!!
Jag och Ida hoppade in i bilen med föraren som skulle ta oss till flygplatsen, vi åkte 12:30 från hostelet, av någon anledning som vi inte begriper oss på, för kl 13: 50 rullar vi in på parkeringen på flygplatsen. Vi hade sagt att Joesfins plan landade kl tre så varför vi skulle vara där en hel timme innan ens planet landat begriper vi inte. Men då fick jag och Ida tid och äta lunch på det hederliga Mcdonalds och dricka kaffe på Starbucks innan vi ställde oss och väntade på Josefin så det var bra. Vi stod ett bra tag och väntade för hon kom inte ut förrän kl fyra men det vart ett glatt återseende. Vi babblade hela vägen tillbaka till hostelet.
Efter att hon anlänt och installerat sig på hostelet begav vi oss ut för att inhandla biljetter för resan till Giliöarna. Vi har nu köpt en tur o retur biljett för oss alla tre för 170kr per person... vi tror iaf att vi prutade till oss ett bra pris för han vi köpte av vart tvungen att ta moppen å höra med sin chef om han verkligen fick sälja biljetterna så billigt. Lurade eller ej, nu har vi biljetter och imorgon kl 09:00 beger vi oss till Giliöarna. Ska bli underbart! :)
Vi mår alla tre bra och ska nu bege oss hemåt för en film eller bara mys innan vi somnar.
Många kramar från Ida, Josefin och Emma

En något försenad uppdatering...

Hej på er!

Som efterfrågat så kanske vi bör skriva på denna blogg (även om jag tror att de flesta som läser redan vet om det) men om någon skulle råkat missa denna detalj så är vi inte längre tre som är ute å reser, Carolina har nämligen begett sig hemåt...eller rättare sagt så är hon redan hemma. Vi åkte åt skilda vägar efter Tokyo. Jag och Ida åkte som ni kunnat läsa om i bloggen till Singapore och sen vidare till Bali medan Carolina åkte hemåt men stannade en kortare tid i Thailand först. Det var efterfrågat att detta skulle meddelas på bloggen så ifall någon har missat detta så har alltså jag och Ida rest själva sen efter Tokyo och Carolina är nu hemma i Sverige igen :)
Nu vet alla, bättre sent än aldrig! :D
Kramar!!

Det svänger fort på Bali

Hej familjen.
Uppdatering! Igår bokades biljetterna och det står nu klart att på tisdag får vår lilla
restrupp ett tillskott i form aaaaaaaaaaaaaaaaaaaav
Josefin Svensson!!
Kl 14:55 kommer hon till Denpasars flygplats, och då står vi där och väntar på henne med en bil
som skjutsar oss tillbaka till Padang bai och därifrån åker vi vidare till Gili-öarna på onsdag!
Så, alla ni oroliga själar (Lena och Pia) - worry no more. När Emma åker hem är Josefin kvar,
med andra ord kommer inte Ida resa ensam (bara lite närmare slutet..:).
Vi är superglada för att hon kommer. Älskar er där hemma. Kram!

Sol och bad och minst två filmer om dagen.

Hejhej!
Det är vår filosofi här på Bali - sol, bad och minst två filmer om dagen :) Idag blev det Lejonkungen 2 och 3. Väldigt kultiverat av oss tycker vi... nä inte precis men det är väldigt skönt att få slappa och bara njuta, ta dagen som den kommer och trivas i varandras sällskap.
Här i Padang bai fortsätter värmen att steka oss, men idag höll sig solen borta till större del. Dock har vi hittar vårt favoritställe här - en vit strand där man kan bada :) Underbart!
Och vågit var det verkligen idag :)
Vit strand och turkost badvatten - man kan inte ha det så mycket bättre :)
Vi njuter och tar det extremt lugnt på dagarna här i Bali. Väldigt skönt och något som vi kan behöva efter Norge i sommar, bara slappa :)
En kort uppdatering detta, nu blir det tillbaka till hostelet för dagens tredje film..