Det sista från Langkawi

Hejhej!
Idag lämnar vi Langkawi för att bege oss närmare hemåt. Men innan vi gör tänkte vi lämna lite bilder efter oss ifrån vad vi gjort sedan sist...
Vi hyrde bil... tanken var egentligen att hyra moppe men vi fick inte eftersom det bara fanns ställen med 125:or som hyrde ut (sådana som man behöver motorcyckelkörkort för)... Men att hyra bil blev minst lika bra! =)
Vi åkte till ett vattenfall som var väldigt vackert.
Vi begav oss in i djungeln för att nå toppen av vattenfallet som vi trodde skulle vara en vacker utsiktsplats...
Detta var vad vi fann när vi gått i en och en halv timme i spöregn uppför ett berg... stigen tog slut och en skylt mitt i djungeln visade oss att vi nått målet.....
...det var en nitlott insåg vi och på köpet hade vi fått ett tiotal blodiglar som inte ville släppa våra fötter och ben...
Men trots att detta var en ganska tröttsam vandring så skulle vi nog alla gjort om det för det var helt klart en upplevelse.
På vägen hem testade Joesfin att köra för första gången på vänster sida av vägen, det gick jättebra! =)
De övriga dagarna här har vi legat på stranden alla gånger då solen tittat fram. Den har försökt hålla sig i moln mycket men vi har tagit varje chans vi fått =)
En kväll tog vi maschmallows och stearinljus med oss och grillade och myste  på stranden.
Så här såg dagarna ut då det regnade - vi åt flingor och kollade på Pelle Svanslös julkalender.
Vi hittade ett jättemysigt café här på Langkawi som vi blev stammisar på.
Näst sista kvällen köpte vi hemgjorda julkort och juldekorationer av två jättegulliga tjejer.
Langkawi har varit helt toppen och nu går snart vårt flyg så vi hörs mer!
Kramar kramar kramar

Båtturen som gav oss fina bilder

Hej!
Dagen då vi var på filminspelningen träffade vi tre italienska killar som berättade för oss att de skulle iväg på en båttur för att se lite olika sevärdheter här på Langkawi, turistiga saker... så vi tänkte att det kan vara kul.
De tre italienska killarna.
Vårt första stopp var en grotta som var fylld av fladdermöss som hängde i taket. Själva turistattraktionen var att gå i/krypa igenom på vissa ställen i grottan och lysa med en ficklampa upp i taket för att se fladdermössen. Det var helt galet många på ett och samma ställe.
Nästa turistattration var vid en fiskfarm. En bit av farmen var uppbyggd endast för turister vilket i sig var väldigt sorgligt ur fiskarnas perspetiv som får genomgå samma sak dag ut och dag in. Men de behövde iaf inte svälta för de blev ständigt matade av alla turister som kom så det var bland annat vad vi fick göra.
Här håller Josefin i något som hade ett namn och som såg krabbliknande ut under skalet sitt och som simmade upp och ned...
......
Vi fick se örnar som också blev matade.
Sen åkte vi ut på öppet hav vilket var väldigt vackert....
...och så småningom kom vi fram till en strand....
...där vi badade...
...vilket resulterade i tre frusna tjejer på båtturen hem.
Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag tillsammans med grabbarna och det var kul att få se lite mer utav ön Langkawi.
I övrigt  lever vi livet här, vi äter flingor och mjölk varje morgon till frukost och sen går vi till stranden varje morgon som solen lyser. Efter ungefär tre timmar är vi helt slut av värmen eftersom vattnet här är så otroligt varmt. Vi kommer hem och sen har vi några timmar då vi bara brukar mysa och slappa på eftermiddagen innan vi drar iväg och hittar på vad vi känner för att göra den kvällen.
Hoppas allt är bra mer er där hemma! Kramar till er

*** Dagen då vi blev filmstjärnor ***

Hej svejs!
Jag och Josefin låg på stranden här om dagen då en svensk tjej som heter Anna kom fram till oss. Hon kom för att ragga med oss till att vara statister i en tysk film. Vi sa att det skulle ju vara roligt att testa så vi tackade Ja!
På kvällen samma dag gick vi till baren Babylon för att träffa chefen som skulle berätta mer om vad allt handlade om och även knäppa kort på oss alla och skicka till filmteamet för att se om vi blev godkända att vara med som statister. Dagen efter fick vi ett sms om att vi blivit godkända och att vi skulle träffa chefen samma kväll och skriva på papper om tillåtelse att ha med oss i film o.s.v.
Sen var det dagen då filminspelningen skulle börja och vi hade sagt att vi kunde vara med de två dagarna som dom hade frågat oss om. Och vi skulle medta till inspelningen följande:
¤ Finare skor, inte flippflopp
¤ Tre vardagliga men fina klänningar
¤ Badkläder och helst då baddräkt
¤ Smink
Vi skulle bli upphämtade kl 07:00 nära vårt hostel för att bli transporterade till det femstjärninga hotellet "Four Seasons" där inspelningen skulle äga rum. Vi hade fått veta att det skulle hålla på till ungefär kl 14 på dagen och att vi under dagen skulle få vara på hotellet som om vi vore gäster, använda poolen, omklädningsrummen, sola i solstolarna och vi skulle även bli serverade mat under dagen.
Här sitter vi i bilen på morgonen, glada men trötta och helt ovetandes om att arbetet vi signat upp för skulle vara i tolv timmar framöver.
Vi kommer till hotellet och en utav poolerna där första scenen för dagen skulle spelas in. Vi var tydligen sena så vi hinner inte bli informerade om mycket annat än att han som skulle vara ansvarig för oss statister gav oss våra första positioner.  Ida bes ligga i en solstol väldigt när själva kameran tillsammans med en italienare, så antagligen skulle det se ut som att de var ett par och bodde på hotellet. Efter ett tag ber dom henne att flytta närmare kameran och byta plats med italienaren så att hon syns mer i kameran och italienaren mindre.
I samma stund befinner Emma och Josefin sig nere på stranden tillsammans med den svenska tjejen Anna för att se ut som några personer som vandrar på stranden en tidig morgon. Sen bes Josefin att springa mot vattnet så att det blir lite mer rörelse i bakrunden än att vi bara går.
Här är hela gänget statister för dagen. Dom tre grabbarna är italienare och tjejen i grön klänning är Anna, svensken och sist längst till höger står en tjej ifrån Irland.
Här skulle nästa scen äga rum och vi skulle ligga i solstolarna och klassa mest hela tiden. Här spelade dom in en slagsmålscen mellan två "bröder". Vi skulle  agera som de förvånade människorna i bakgrunden som desperat försöker skaffa hjälp.
Josefin tillsammans med han som namnet tillfällit har försvunnit på.... Detta var den näst sista scenen för dagen.
Allting var ganska likt i alla scener för oss, vi skulle finnas i bakgrunden av kamerabilden och röra på oss så att omgivningarna blir levande. Det var samma personer som hela tiden rörde sig i bakgrunden bara det att vi ibland bytte kläder eller satte upp håret i en knut. För vem tänker egentligen på personerna i bakgrunden när man ser en film, det är ju huvudpersonerna man fokuserar på.
Detta var ifrån andra dagen, vi var med i totalt en scen under hela dagen. Vår uppgift var att korsa över denna stengård. Långt där bort i rosa ser man huvudpersonen i rosa skjorta och vita byxor. Hon var fru till någon av bröderna som slogs dagen innan..
Här filmar de nära för att få med alla olika vinklar. I bilen sitter huvudpersonerna.
Efter den första scenen som var den enda för oss denna dag la vi oss i en soffa utanför en av villorna som man kunde bo i på detta hotell. Den som vi var vid och de spelade in andra scenen kostade runt 18000kr och då hade man såklart egen pool :)
Ida och Josefin testade på det rika livet för en kort stund i det vackra badrummet.
Undra om det känns annorlunda att tvätta ansiktet här.... vackert och stort var det iaf :)
Detta var stranden som hotellet låg alldeles bredvid så allting var ju väldigt vackert men man kan ju känna att 100 000 svenska kronor för att bo en vecka på hotell är lite i högsta laget... i alla fall för oss :)
Vi hade det bra och njöt av att få lyxa lite även om dessa två dagar var väldigt långa. Det vart raka vägen hem för att sooooova.
Hörs snart igen! Många kramar ifrån oss

Två intensiva shopp... Kuala Lumpur-dagar :)

Tjabba!

Vi landade i Kuala Lumpur sent på söndagkväll och tog oss till vårt hostel. Det var ett jättemysigt hostel som ägdes av en familj som var väldigt gulliga och hjälpsamma. Vi upptäckte till vår enorma glädje att rummet vi skulle sova i var utrustat med AC, vilket vi hittills inte haft på något rum vi bott på sen Josefin kom. Helt fantastiskt, vi sov därför så länge vi bara kunde, klev upp och åt frukost för att sen gå och lägga oss en timme till :)

Efter det frågade vi oss fram efter dom bästa shoppingdistrikten, det tog oss ett tag men till slut hamnade vi i ett utav Asiens största shoppingvaruhus. Där tillbringade vi såklart resten av dagen :)

Strax innan kvällen var slut var vi på jakt efter en butik vi gärna ville shoppa men istället sprang vi på de kända Twin-towers. Dom var mäktiga att se på kvällen när de var upplysta. Väldigt maffigt.
Kvällen avslutades med filmen ”What´s your number”. Romantisk komedi, den var underhållande och ett väldigt mysigt sätt att avsluta en lång dag på.

Josefin var lite ledsen eftersom hon inte fick något av det hon beställt till bion då alla de grejerna var slut.

Hon beställde Fanta Orange men fick Coca Cola

Hon beställde glass men fick Snickers

Hon beställde saltade popcorn men fick karamelliserade popcorn

---- Men vi hade en trevlig kväll ändå :)

Dagen därpå ville vi bege oss till butiken Forever 21 men inte shoppa så mycket mer än det men när vi väl nådde fram till shoppingvaruhuset kunde vi såklart inte hålla oss från att shoppa ännu mera... även denna dag avslutades med bio. Denna kväll blev det filmen ”In time”, bra film – värd att ses.

Bevis på mer shopping.... vi kunde bara inte hålla oss :)
Såklart blev det ett stopp på Starbucks för att återvinna krafterna för mer shopping.
Tredje dagen skulle vi flyga, men inte förrän kl nio på kvällen. Sista dagen avslutade vår lilla vistelse här i Kuala Lumpur på ett väldigt bra sätt. Se bildbevis på vad dagen innehöll:
Vi besökte det kända KL-tower, 412 meter högt eller något sånt. Det var häftigt att få en överblick över stan och se Twin towers ovanifrån.
Vi besökte också ett litet djurobservatorium där vi fick hålla i diverse djur, bland annat några trevliga men nypiga fåglar :)
Detta var en stor orm....
.....som vi frågade om vi fick hålla i och de som jobbade där sa att det gick bra om vi var alla tre. Den var riktigt tung och slingrig :)
Nu har vi snart rusat ikapp i tid här på bloggen.... för nu har vi rest ifrån Kuala Lumpur och befinner oss på en ö utanför Malaysias västkust som heter Langkawi. Vi trivs och mår väldigt gott :)
Vi hörs inom kort! Massa kramar från oss alla tre